نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
2159
-
الف
+

نمایش فلم های افغانستانی در جشنواره فلم دیدار تاجیکستان

هشتمین جشنواره بین المللی فلم «دیدار» با حضور ایران و افغانستان برگزار شد.

هشتمین جشنواره بین المللی فلم «دیدار» در شهر دوشنبه گشایش یافت.

به گزارش آی فیلم 2 ، هشتمین جشنواره بین المللی فلم «دیدار» در پایتخت تاجیکستان از 24 میزان با حضور 70 فلم و انیمیشن به مدت 4 روز آغاز شد.

علاوه بر جمهوری اسلامی ایران، آثاری از کشورهای افغانستان، ازبکستان، قرقیزستان، جمهوری آذربایجان، مغولستان، روسیه، هند و چند کشور دیگر در بخش های مختلف این جشنواره حضور داشتند.

این جشنواره از سوی دولت تاجیکستان، موسسه دولتی «تاجیک فلم» و با حمایت مالی دفتر همکاری‌های سوئیس و شعبه بنیاد بین المللی «جامعه باز» در «دوشنبه» برگزار شد.

بنابر اعلام برگزار کنندگان، در هشتمین جشنواره دیدار 70 فلم هنری و انیمیشن به نمایش گذاشته می‌شود.

از این تعداد ، 9 فلم در بخش فلم سینمایی، 12 فلم در بخش فلم کوتاه و باقی فلم ها در سایر برنامه‌های این جشنواره معرفی شد.

کارگردان‌های افغانستانی، ایرانی، ازبکستانی، قزاقستانی، قرقیزستانی، آذربایجانی، مغولستانی، روسی، هندی، بنگلادشی، لتونی و اوکراینی فلم های خود را جهت ارزیابی داوران و مهمانان جشنواره معرفی کردند.

در روز اول جشنواره ، فلم های سینمایی و انیمیشن کارگردان‌های تاجیک («خانه مهر»، «دنیا»، «سهو»، «زلفیه نازنین» و «لک لک طبیب») و همچنان کارگردان‌های افغانستانی، ایرانی و قزاقستانی («نقطه عطف»، «لینا»، «در آستانه» و «مسیر»)  و در روز دوم فلم های کارگردان‌های ازبکستانی، قرقیزستانی و آذربایجانی به نمایش گذاشته شد.

در این جشنواره از جمهوری اسلامی ایران «قصیده گل‌مکانی» با فلم «زندگی یک زن در یک روز عادی در تهران» و «پوریا کاکاوند» با فلم «گلدن تایم» اشتراک کردند.

در برنامه «سینمای افغانستان» در ردیف فلم سینمایی «مار سیاه کاغذی» و فلم کوتاه «پسر شتر» همچنان نمایش فلم های دانشجویان دانشکده سینمایی دانشگاه «کابل» در نظر گرفته شده بود.

فارس نوشت : این جشنواره در سال 2019 تحت نام «دیدار راستین» برگزار شده و به فلم های مستند اختصاص خواهد یافت.

م ح/ ب م

نظر شما
ارسال نظر